اخبار خودرو

در نمایشگاه SEMA امسال، این تیونر آلمانی با کانسپت GT حاضر خواهد بود

خودرو پورشهgt 911-اجاره ماشین-اجاره خودرو

خودرو پورشهgt 911

اجاره خودرو پورشهgt 911

رکورد پیست نوربرگرینگ بین انواع مدلهای ۹۱۱ در دست این مدل است، پورشه ۹۱۱ GT2 RS که در سال ۲۰۱۱ با ثبت رکورد ۷:۱۸:۰۰ تبدیل به یکی از سریعترین های جهنم سبز شد.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS یک جانور وحشی، سبک وزن و با دو توربوشارژر است؛ با دستور العمل قرار دادن موتور برنده رقابتهای لمانز کلاس GT1 در درون شاسی ۹۱۱ GT3 RS. به طور دقیقتر، موتور ۳٫۶ لیتری ۶ سیلندر تخت که با کمک دو توربوشارژر با فشار ۲۳٫۲ psi، قدرتی معادل ۶۲۰ اسب بخار در دور ۶۵۰۰ rpm و گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن متر در دور ۲۲۵۰ rpm تولید می کند.

برای اینکه بفهمید این موجود چه هیولاییست، کافیست بدانید ۹۱۱ Turbo S در آن سال تنها ۵۳۰ اسب بخار قدرت داشت و حتی امروز هم تنها ۵۷۰ اسب بخار قدرت دارد. اگر بدانید وزن ۹۱۱ GT2 RS حدود ۳۰ کیلوگرم از ۹۱۱ GT3 RS زمان خود و حدود ۱۸۰ کیلوگرم از ۹۱۱ Turbo S همان دوره سبکتر بوده که چه بهتر

خودرو پورشهgt 911

خودرو پورشهgt 911
در نمایشگاه SEMA امسال، این تیونر آلمانی با کانسپت GT حاضر خواهد بود. کانسپت GT بر پایه پورشه ۹۱۱ توربو ساخته شده و بجای خروجی ۵۴۰ اسبی مدل استاندارد قدرت ۸۲۸ اسب بخاری را ارائه می‌کند.
به منظور استخراج این میزان قدرت از پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری توئین توربوی ۹۱۱ توربو، گمبلا منیفولد جدیدی را بکار برده و سرسیلندر، سوپاپ‌ها، فیلترهای هوا، توربوها، سیستم اگزوز و… را اصلاح کرده است.

خودرو پورشهgt 911

خودرو پورشهgt 911
گمبالا همچنین از کیت آئرودینامیک جدیدی بهره برده که با سپر جلوی جدید، رکاب‌های جانبی، اسپلیتر، بچه گلگیرها، سپر عقب، دیفیوزر، بال و پوشش پیشرانه تکمیل می‌شود. بخش اعظم این قطعات از فیبر کربن ساخته شده‌اند. گمبالا GT از رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی بهره برده و از دیسک‌های ترمز ۳۸۰ میلی‌متری با ۶ کالیپر در جلو و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری در عقب با ۴ کالیپر استفاده می‌کند.

خودرو پورشهgt 911

خودرو پورشهgt 911کلیه این تغییرات باعث شده‌اند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت گمبالا GT به زیر ۲٫۴ ثانیه برسد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

خودرو پورشهgt 911

خودرو پورشهgt 911اجاره ماشین پورشهgt 911

اگرچه از این خودرو به عنوان نمونه‌ای مفهومی یاد شده اما گمبالا این قطعات و پکیج را به هرکسی که توانایی خریدش را داشته باشد می‌فروشد. کیت آئرودینامیک گمبالا قیمت ۲۵۴۵۰ یورویی داشته و بهای تغییرات پیشرانه نیز ۴۹۸۰۰ یورو اعلام شده است. در کل بهای تغییرات یاد شده به بیش از یک‌صد هزار دلار می‌رسد. خود پورشه ۹۱۱ توربو در آمریکا بهای آغازین ۱۶۱۸۰۰ دلاری دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *